perjantai 19. joulukuuta 2014

Kun uskovan perheen lapsi on homo

Tilanteessa tulevat jyrkästi vastakkain uskovien vanhempien näkemykset ja lapsen tai nuoren elämäntilanne. Mitä tehdä?

Vaihtoehtoja on kaiketi lopulta vain kaksi

- vanhemmat käyttävät kaikki mahdollisuudet lapsensa seksuaalisen suuntautumisen korjaamiseen Jumalan tahdon mukaiseksi ja luonnolliseksi miehen ja naisen väliseksi suhteeksi. Tähän voi sisältyä ankaria pakkokeinoja, uskonnollista painostusta ja lapsen hylkääminen Saatanan haltuun.

- vanhemmat voivat asettaa vastuunsa nuorestaan ensisijalle ja pitää huolen siitä, että tälle on aina tie auki isän ja äidin luo, vaikka hän eläisikin homo- tai lesbosuhteessa.

Ymmärtääkseni tämä on vain yksi esimerkki siitä, kuinka lasten ja vanhempien välille voi syntyä perustava ristiriita, joka voi tuhota perheen tai tuoda kaikki lähemmäksi Kristusta.

Entä jos poika juo, tyttö on avoliitossa tai saa avioliiton ulkoupolisen lapsen,

Lievemmistäkin asioista vanhempien ja lasten suhde voi joutua koville.



Rukous
Herra, kuule, kun huudan sinua!
Ole minulle armollinen, vastaa pyyntööni.

Sydämeni muistaa sinun sanasi:
"Etsikää minun kasvojani."
Herra, minä tahdon etsiä sinua,
älä kätke minulta kasvojasi!

Älä vihastu, älä torju palvelijaasi,
sinä olet aina ollut minun apuni.

Älä nytkään jätä minua, älä hylkää,
sinä Jumalani, sinä auttajani!

Vaikka isä ja äiti minut hylkäisivät,
Herra pitää minusta huolen.

Herra, opeta minulle tiesi,
johdata jalkani oikealle polulle,
päästä minut vihamiehistäni.

Älä jätä minua heidän armoilleen!
He ovat julmia syyttäjiä, vääriä todistajia.

Minä uskon, että saan yhä kokea Herran hyvyyttä elävien maassa.

Luota Herraan! Ole luja, pysy rohkeana. Luota Herraan!
Psalmi 27:7 - 14

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti