perjantai 21. marraskuuta 2014

Seuroissa sanottua

Jokin aika sitten s24 lestadiolaiset forumilla kerrottiin saarnasta, jossa kerrottiin maailmalla tapahtuvan kristittyjen vainoa ulkonaisten merkkien perusteella.

Tämän selkeämmin ei voi enää ilmaista esikoislestadiolaisen herätysliikkeen nykyistä sairasta ja lahkoutunutta hengellistä tilaa.


8 kommenttia:

  1. Ja tutkija tekee tällaisesta nettijuorusta blogipäivityksen! Mitä tämä kertoo tutkijasta ja hänen tilastaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 1. Kyllä se on seuroissa sanottua, ei kukaan noin kauheaa juorua keksi edes.
      2. Saarnaajan sanat ilmaisevat tarkasti aikamme esikoisten opetusta Kristuksen kirkosta näinä viimeisinä aikoina.

      Poista
    2. Se on fakta, että maailmalla myös kristittyjä vainotaan ulkoisten merkkien perusteella.

      Mikä sen asian toteamisessa on virheellistä?

      Poista
    3. Vanhoillisten ja esikoisten uskonelämän tärkeänä kivijalkana on pidettävä "vain me" oppia.
      Se on eksklusiivinen käsitys, jonka mukaan vain tässä kristillisyydessä on asuvainen Pyhä Henki, vain täällä saadaan synnit anteeksi, vain täällä on "elävä usko" ja armo ymmärretty.
      Kaikki muut ovat ulkopuolella.

      Tämä oppi on Saatanasta.

      Poista
    4. Ylläolevasta ei käy selville mitä saarnaaja oikeastaan tarkoitti "ulkonaisilla merkeillä". Kirkon ristiä? Kastetodistusta? Lähetystyön tekemistä?

      Es.lestadiolaisiakin, jos nyt ei ihan vainota, niin kuitenkin helposti pilkataan ja ivataan esim sellaisten ulkonaisten merkkien kuin naisten pukeutumisen ja nutturan (siveyden sipuli) ja "liikutusten" (hihhulit) takia.

      "Minä tiedän missä sinä asut, siellä missä saatanan valtaistuin on; ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä jolloin Antipas, minun todistajani, minun uskolliseni, tapettiin teidän luonanne, siellä missä saatana asuu" (Ilm 2:13).

      Kristittyinä emme kai usko kuten esim muslimit että marttyyrikuoleman kautta voidaan taata itselle paikka paratiisissa. Sehän annetaan vain Jeesuksen sovitustyön ansiosta. Marttyyrius ei siis peraatteessa vielä välttämättä ole todistus pelastuksesta. Mistä se sitten todistaa? Raamatun mukaan (juuri nyt en muista tarkkaa paikkaa) "saatana on ollut murhaaja alusta asti". Siellä missä vainot ovat veriset ja tapahtuvat nimenomaan Jeesuksen nimen tähden (sen nimen mihin me olemme kastetut), siellä ovat saatanan valtaistuimet ja se ihminen, joka on tullut tappamaan jättää siten tällä teollaan varman todistuksen itsestään - kenenkä palvelija hän on, kenenkä asialla liikkuu.

      Vaino on tänään eri puolilla maailmaa suurta, todellista, veristä ja rajua.




      Poista
  2. Onko tutkijalla tullut paha mieli, kun saarnattu sana on osoittanut, että hänenkin pitäisi kulkea ahtaasta portista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä tutkijan tulee itse alistua Jumalan Sanan neuvoihin ja ohjeisiin, vaikka se kipeää tekisikin.
      Jos tarkoituksenasi on kysyä, miksi olen ollut hiljaa s24 forumilla, katson, että Puistolan jälkeen viestikapula on siirretty muille ja tyydyn olemaan piippuhyllyllä.. Ehkä ajat vielä muuttuvat.
      Laitoin sinne haikean lähtölauluni sinulle ja muille tavallasi herätyksen asioita katsovalle. Se on seuraavassa blogitekstissä: Voittaja ottaa kaiken, the winner takes it all. Onneksi olkoon!

      Poista
  3. Tutkija on oikeassa. Sanon tämän entisenä aktiivisena esikoislestadiolaisena.
    Kun esikoisuuden opillisia valheita kritisoidaan, puhuvat tietyt ihmiset vainosta.
    Se kertoo vain siitä, miten Saatana eksyttää saarnaajjia ja sanankuulijoita.
    Lapinlähetyksen aikana saarnattu oli monessa suhteessa sairasta hengellisyyttä. Ei sitä voi kieltää.

    VastaaPoista