sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Herran pyhä ehtoollinen ja ulostaminen


nimimerkki w.skjyx kirjoittaa s24.lest.lest. toistuvissa viesteissään tärkää asiaa Herran pyhästä ehtoollisesta.

------------- LAINAUS ALKAA
"Niin, ne herrojen sakramentit... Jeesusta pilkkaavine ehtoollisineen!!!
uskovaisten on ilmeisesti mahdotonta ymmärtää Jeesuksen Oman Sanan opetuksia:
Matteuksen evankeliumi:
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

Siis uskotte tekevänne Jeesuksesta ulostetta mutta todellisuudessa teette itse itsestänne herraanne seuraten sitä ulostetta itsestänne JEESUSTA PILKKAAMALLA!

Miettikää sitä mitä ehtoollisen jälkeen WC:n päästätte!

Tätä kristuksen ruumista jyrsitte ja sen syntistä verta litkitte eksytettyjen ehtoollisella:
1.Korinttolaiskirje:12:27
"Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä."

------------- LAINAUS PÄÄTTYY

Viestissä on kaksi kohtaa

1. Luterilaisen, katolisen ja ortodoksisen kirkon käsityksen mukaan sakramentissa syödään Jeesuksen totinen ruumis ja juodaan Jeesuksen totinen veri.

Näin nämä pyhät asiat päätyvät ruoansulatukseen ja jämät poistuvat kehosta lopulta ulosteena ja virtsana.

Tätä ajatusta -----------,,, pitää Jeesuksen pilkkaamisena.

2. Apostoli Paavali opettaa Korinttilaiskirjeessä, että seurakunta on Kristuksen ruumis.

Mites tämä stemmaa sen kanssa, että Kristuksen ruumis muka olisi sakramentissa?


Sielu ja ruumis
Vastaukseni ensimmäiseen kohtaan - totta pukiset, näin todella tapahtuu!

Kuten luterilaisten kirkkojen tunnustuksissa viisaasti sanotaan, ehtoollisessa on Jumalan Sana yhdistyneenä aineeseen, viiniin ja leipään.

Ihmisen henki saa kuulla Jumalan Sanan ja ihmisen ruumis ottaa vastaan sen, minkä se voi ottaa vastaan syömällä ehtoollisleivän ja juomalla ehtoollisviiniä luonnollisella tavalla.

Usko vastaanottaa näin sen, mitä Kristus on varannut ehtoollisessa.

Pappi lausuu ehtoollisen nauttineille erittäin merkittävät sanat, joilla on hyvin syvä teologinen merkitys

"Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän sielunne ja ruumiinne iankaikkiseen elämään. Menkää Herran rauhaan"

Tämä syvällinen liturginen ilmaus kumoaa kertakaikkiaan spiritualistisen kreikkalaiseen pakanalliseen ihmiskuvaan liittyvän opin ehtoollisesta, että se koskettaisi vain sielua.

Ehtoollinen koskettaa koko ihmistä, joka on sielu ja ruumis tai vielä tarkemmin kolminaisuus, henki, sielu ja ruumis.


Sana ja aine
Ehtoollinen sisältää ruumiillisen, aineellisen osan.

Ilman leipään ja viiniin liittyvää Jumalan Sanaa ne ovat vain ainetta. Yhdessä Jumalan Sanan kanssa ne ovat pyhä sakramentti.


Jumalan suuruus - Ruoansulatus
Aine kulkee ihmiskehon järkyttävän ihmeelliseen ruonsulatus-järjestelmään, joka kertoo meidän Luojamme käsittämättömästä viisaudesta.

Ehtoollisleivän saamme SUUN kautta, jota ympäröivät ihmeellinen luomus, huulet. Öylätti asettuu KIELEN päälle ja sulaa siihen suussa olevien KEMIKAALIEN syöksyessä tehtäväänsä sylkirauhasista. Jos suu kokee, että kyseessä on leivänpala, se käynnistää PUREMISEN jossa hampaat jauhavat leivän massaksi.

Hampaiden rahallaisen arvon tietää viimeistään sitten, kun menee hammaslääkäriin.

Viini on nestettä, ja SUU ymmärtää sen rupeamatta sitä puremaan tai syljellä särkemään - neste menee NIELUUN eikä sekoa HENKITORIVEEN vaan löytää tiensä VATSALAUKKUUN.

Siinä upeassa systeemissä on leipä murennettuna ja syljen särkemänä jo odottamassa KEMIALLISTA JATKOKÄSITTELYÄ, johon osallistuvat haima ja perna ja sappi ja kuka tieää mitä kaikkea... Tarvittaessa MAHALAUKKU osaa jyllätä kuin pesukone ja liikkeellä lisätä sisään tuodun aineen särkemistä.

Vatsalaukusta ehtoollisleipä ja viini lähtevät OHUTSUOLI nimiseen monta metriä pitkään nerokkaaseen systeemiin, joka seiniensä läpi ottaa siellä automaattisesti hiljalleen etenevästä massasta kehon tarvitsemat ravintoaineet ja nesteen.

En ole ihmisen ruoansulatusta hyvin tunteva lääkäri, mutta muistelen että prosessi vie 24 tuntia, vuorokauden, jonka jälkeen kaikki se, mitä ihmisen keho voi hyödyntää, on otettu ravinnosta talteen ja muu lähtee paksunsuolen varastoinnin ja peräaukon kautta ruumiista pois.

Tästä Jeesus puhuu sanoen kaikki ruoat puhtaiksi.


Terveyshuolia
Systeemi on niin hämmästyttävä ja täysin automaattinen.

Jumalan luomistyöt eivät kuitenkaan ole täydellisiä - "terveys on Jumalan lahja mutta sitä pitää hoitaa"

Ruonsulatuselimistön sairaudet, toimintahäiriöt, bakteeri tai virusmyrkytykset, lapamato ja muut loiseläimet, vaikea ripuli, punatauti, peräpukamat...

ongelmia on niin paljon, että sairaaloissa on omat osastonsa ja erikoislääkärit näille toimintahäiriöille, sairauksille ja ongelmille.

Saamme siis kiittää Jumalaa joka päivä terveydestä, jos tämä hurjan monimutkainen ja herkkä systeemi toimii hyvin, ja muistaa myös niitä, joiden kohdalla nämä aiheuttavat vakavia ongelmia.

Muistutan Jumalan viisaudesta ja taidoista myös siinä, että peräaukko ei ole mikään kovin kaunis katseltava, ja on suojattu istumalihasten avulla erittäin elegantisti. Nämä lihakset puolestaan ovat miehen ja naisen anatomiassa asia, jota vastakkainen sukupuoli tarkkaa ja arvostaa - tai sitten ei!

Funktionaalista, tarkoituksenmukaista, sopusuhtaista, ja kaikessa myös kaunista.


Leipä vai seurakunta?
Avauksessa mainittu toinen kohta on myös totta.

Apostoli Paavali käyttää ilmausta Kristuksen ruumis tarkoittaen seurakuntaa.

Jeesus käyttää ilmausta "tämä on minun ruumiini" ehtoollisen leivästä.

Näin on eikä se muuksi muutu.

Huomattakoon, että apostoli Paavali käyttää samasta seurakunnasta myös ilmausta Herran temppeli, joka elävistä kivistä kootaan.

Ja että samainen apostoli antaa vanhimman ja ensimmäisen kuvauksen Herran ehtoollisesta, jossa leipä on Jeesuksen ruumis.

Paavalille siis näiden kahden välillä ei ole ristiriitaa.


Virsi 231
1.
Maan sato elonaikaan
pelloilta korjataan,
ja jyvät yhteen liittyy,
kun leipä leivotaan.
Näin, Herra, yhteen liitä
sydämet kaikkien.
Luo kirkkoon yksi sielu
ja rauha taivainen.

2.
Syksyllä viinirinteet
aurinko kypsyttää,
ja rypäleistä saadaan
taas uutta elämää.
Veresi pyhä voima
virratkoon meissä niin
ja kootkoon kaikki yhteen
hääjuhliin iäisiin.

1. säk. Anders Frostenson Didakhen ehtoollisrukouksen (n. v. 100) pohjalta 1936. 
Suom. Per Boreman 1943, 
Jaakko Haavio 1961. 
Virsikirjan lisävihkoon 1963. 
2. säk. Per Lønning 1973. 
Suom. Anna-Maija Raittila 
1979. Virsikirjaan 1986.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti