torstai 9. kesäkuuta 2011

Hyvän Paimenen ääni

 "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän.

Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta.

Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ole tästä tarhasta, ja niitäkin minun tulee paimentaa. Ne kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
Joh 10:14-16 KR 1992


Kirjoittanut: mama

Herra, Jeesus Kristus, Hyvä Paimen, avaa meille sanaasi tutkiessamme sitä yhdessä.
Aamen.

Sinä sanot, että "Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän."

Kiitos, että saamme olla sinun lampaitasi ja sinun hyvässä johdatuksessasi. Ja kiitos siitä, että tunnet meidät läpikotaisin, ja että me saamme tuntea Sinut.

Annat meille tehtävän:

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Matt 28:19-20

Ja lupaat olla kanssamme kaikki päivät, ihan maailman loppuun asti. Ilman sinua emme voisikaan olla. Kiitos, että saamme olla kanssasi.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Apt 2:38-39


Keitä Herra, meidän Jumalamme ikinä kutsuukaan! Niitä kaikkia tämä lupaus koskee.

Mitä sinä vastaat Hänen kutsuunsa? Hän kolkuttelee sydämesi ovella ja pyytää päästä sisään.


Herra sanoo: -- Raivatkaa, raivatkaa, tasoittakaa tie, työntäkää pois esteet minun kansani tieltä!

Korkea ja Ylhäinen, hän, joka pysyy ikuisesti, jonka nimi on Pyhä, sanoo näin: -- Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä, mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona. Minä virvoitan murtuneiden hengen ja herätän eloon nöyrien sydämen.

En minä ikuisesti ole teihin vihastunut enkä loputtomiin teitä syytä. Jos niin tekisin, teidän voimanne herpoaisi eikä yksikään luoduistani kestäisi minun edessäni.

Hetkeksi minä vihastuin tähän syntiseen kansaan, löin sitä ja käänsin vihassa kasvoni siitä pois. Harhautuneena se kulki omien halujensa teitä.

Ne tiet minä olen nähnyt. Mutta nyt tahdon parantaa tämän kansan, johtaa sen askelia, tahdon antaa sille lohdutuksen.

Sen surevien huulille minä annan ylistyksen hedelmän. Minä annan rauhan, rauhan lähelle ja kauas -- sanoo Herra -- ja minä parannan heidät.

Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri. Ei se tyynny, vaan kuohuttaa esiin mutaa ja liejua.

-- Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani.
Jes 57:14-21


Hän kutsuu omien halujensa teillä kulkijoita:

"Harhautuneena se kulki omien halujensa teitä.

Ne tiet minä olen nähnyt. Mutta nyt tahdon parantaa tämän kansan, johtaa sen askelia, tahdon antaa sille lohdutuksen.

Sen surevien huulille minä annan ylistyksen hedelmän. Minä annan rauhan, rauhan lähelle ja kauas -- sanoo Herra -- ja minä parannan heidät."


Vaan Hän haluaa tulla johtamaan askeliamme ja antaa lohdutuksen. Surevien huulille ylistyksen hedelmän! Ja rauhan! Minkälaisen rauhan Hän antaakaan!

Muistakaa, että te olitte synnyltänne vierasheimoisia, ympärileikkaamattomia -- niinhän teitä nimittävät ne, joita ihmisten tekemän leikkauksen vuoksi sanotaan ympärileikatuiksi.

Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa.

Mutta nyt Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen teidät, jotka ennen olitte kaukana hänestä.
Ef 2:11-13


Miten on, oletko sinä lähellä Häntä?

Oletko Hänen kanssaan yhteydessä?

Onko jumalasuhteesi korjaantunut Jeesuksen lunastustyön hedelmänä?

Vai kuljetko edelleen ilman Häntä?

Tietäen erinäisiä asioita kasteesta ja ehtoollisesta ja Raamatun kertomuksista ja kristinopista?

Vai omistatko uskon kautta Hänet ja Hän sinut?

Paljon läheisemmässä rakkaussuhteessa kuin rakkaussuhteesi puolisoosi?


Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. Minä toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät koetusta kestä.
2 Kor 13:5-6 KR38


Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa!

Jos koetuksen tulos on, että ei ole uskossa, voi siitä olla kiitollinen, koska silloin on silmät auenneet ja voi rukoilla Häntä tulemaan elämäänsä.


Pahintahan on sokeus, joka luulee näkevänsä!


"Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:

"Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma!

Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.


"Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston.

Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet.

Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

"Sen, joka voittaa, minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niin kuin minäkin olen voittoni jälkeen asettunut Isäni kanssa hänen valtaistuimelleen.

"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille."
Ilm 3:14-22


Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

Jos Kristus on teissä, teidän ruumiinne tosin on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää, koska teidät on tehty vanhurskaiksi.

Jos siis teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, niin hän, joka herätti Kristuksen kuolleista, on tekevä eläviksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla.

Meillä on siis velvollisuuksia, veljet, mutta ei itsekästä luontoamme kohtaan; ei meidän pidä elää sen mukaan.

Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia.

Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!"
Room 8:9-15


Miten on, onko Kristus sinussa?

Minkä äänen kuulet sisimmässäsi?

Jos se sanoo sinulle, että sinulla on Kristus, kiitä Herraa, ylistä Hänen nimeään!

Jos se sanoo sinulle, että Kristus ei vielä ole sinussa, polvistu rukoukseen ja pyydä Häntä elämääsi! Se on Kristus silloin, joka on sinun silmäsi avannut ja kolkuttaa.

Älä sekoita sitä ääntä maman ääneen. mamalla ei ole tietoa sanoa kenestäkään, mikä on tilanteensa. Siihen ei mama puutu, eikä ole koskaan puuttunut. Tämä on sinun ja Hänen välisensä keskustelu. Älä paaduta itseäsi!


Kristuksen omina ja häneen uskoen voimme rohkeasti ja luottavaisina lähestyä Jumalaa.

Siksi pyydän teitä olemaan lannistumatta, vaikka minä saan teidän tähtenne kärsiä vainoa. Se koituu teidän kunniaksenne.

Tämän vuoksi minä polvistun Isän eteen, hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa.

Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne.

Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.

Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.

Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella, olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen.
Ef 3:12-21

Tähän asti lainaus Nettiruukusta nimimerkki mama 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti