lauantai 26. maaliskuuta 2011

Mihin meitä EI ole pelastettu?

Meitä ei ole pelastettu palvelemaan itseämme, odottamaan että Jeesus jatkuvasti pesisi jalkamme

Meitä ei ole pelastettu jatkuvasti tutkimaan, puntaroimaan ja miettimään olemmeko oikeasti ja oikeassa järjestyksessä ja todella pelastettuja

Meitä ei ole pelastettu vihaamaan ketään, tuomitsemaan toisia heidän synneistään, hylkäämään ketään Jumalan nimissä

Meitä ei ole pelastettu viikottaiseen hengelliseen terapiaan ja sitten koko viikon kestävään muuhun, omaan elämäämme.

Meitä ei ole pelastettu siksi, että joskus sitten tulevaisuudessa kuoleman jälkeen asiat olisivat kohdallaan ja nyt eletään niinkuin järki sanoo

Ei Jeesuksen sitä varten olisi kannattanut kuolla syntiemme edestä, että täällä olisi joukko vihaisia, omahyväisiä, itsekkäitä ihmisiä odottaen ikuista elämää joskus sitten

Ei Pyhän Hengen sitä varten olisi tarvinnut tulla tänne keskellemme pahaan maailmaan, että täällä olisi joukko omahyväisiä, itsekkäitä ihmisiä odottaen itselleen - ja viattomille lapsille, joiden hyväksi he eivät tee mitään - ikuista elämää joskus sitten

...
sellaisen hommelin olisi Herra voinut hoitaa helpomminkin.

sen sijaan Hän lähti voittamaan sieluja omakseen!

...
onko Jeesus sinun Herrasi

vai oletko sinä itse oman elämäsi herra, se suuri Baali ja jumala, joka kaiken osaa järjestää - nämä uskonasiat myös?


Kirjoittanut: mama

Taitaa olla niin, että tuo Baalin alttarin kaataminen ei onnistu edes öiseen aikaan.

Tärkeämpää on se, miten itse asioitaan hoitelee. Ei tarvi pysähtyä kuuntelemaan Herran ääntä. Eikä tule edes villoin varmistettua, kenen äänestä on kysymys...

Moni tyytyväisenä palvoo Baalia Herran Jeesuksen Kristuksen unohtaneena.

Ei edes voi kuvitella, että Hän olisi kanssamme päivittäin vaeltamassa ja meidän kanssamme niin ilossa kuin surussa, riemussa kuin kärsimyksessä.

Tärkeämpää on omat monologimme Hänelle, sinne sateenkaaren taakse, kuin kuunnella oikeasti Häntä, joka on läsnä elämässämme.

Ja Gideonin tavoin, ei edes tunnisteta Häntä, kun Hän meille puhuu:

Tuom 6:13 Gideon vastasi: "Voi, herrani, jos Herra todella on meidän kanssamme, niin miksi kaikki nämä onnettomuudet ovat kohdanneet meitä? Missä ovat kaikki hänen ihmetyönsä, joista isämme aina puhuivat kertoessaan, kuinka Herra toi meidät pois Egyptistä? Herra on nyt hylännyt meidät ja jättänyt meidät midianilaisten armoille."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti