maanantai 10. tammikuuta 2011

Meidän Herramme Jeesus Kristus

olen huomaavinani haukottelua... "Jeesus Kristus on Herra"

what else is new?

olkoon tai älköön olko - saman tekevää. Minulla on tärkeämpiäkin asioita elämässä kuin jauhaa tätä samaa asiaa päivästä päivään.

sieltähän ne kohdat Raamatusta löytyvät sitten, jos ja kun niitä tarvitaan. uskon minä vähemmälläkin että Jeesus on Herra.

tylsää, pitkäveteistä jaarittelua...

elämälle viearasta uskonnollista pohdiskelua ilman päätä ja häntää, ilman mitään kosketusta todellisuuteen

riittää kun seuroissa käyn ja elän ihmisiksi tässä kristillisyydessä, mitäpä sitä päätään vaivata moisellakaan asialla

selvähän tuo on lapsesta asti


"Tämä on meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis, sinun edestäsi annettu"

"Tämä on meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen veri, sinun edestäsi vuodatettu"


..
no onhan siitä jo hieman aikaa kulunut kun olen viimeksi Herran ruumiin ja veren nauttinut - vaan tokkopa tuollakaan on väliä.

hyvinhän tässä on mennyt ja asiat ovat hengellisesti ja ajallisesti jokseenkin tolallaan.

..
kait sitä ehkä vois pääsiäisen aikaan ehtoollisella käydä, olishan se hyvä tapa.

..
kun on tämä todistus synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä niin eihän tässä sitten muuta



että onko meidän Herramme myös minun Herrani?

mikä kysymys!

tietenkin on. niinhän täytyy olla. joten niin on.

on tässä tärkeämpääkin tekemistä kuin moista itsestäänselvyyttä jauhaa.

Jeesus on Herra, Jeesus on meidän Herramme ja silleen

Hänen äänensä kuulemme saarnatussa sanassa ja järjestyksen Jumala on hoitanut niin, että seurakunta-äiti meistä Jumalan lapsista huolehtii.

niin että saamme vaeltaa tämän elämän halki valkeuden lapsina ja pääsemme kerran perille sinne iankaikkiseen asuntoon, jonne Jeesus on edeltäkäsin mennyt.

mitään uudistuksia ja sekoiluja ei tähän tarvita sotkemaan Jumalan lasten rauhaa ja keskinäistä ratkkautta.

näkeehän sen jo nettiruukusta, mihin joudutaan kun ruvetaan viisastelemaan Raamatun äärellä.


niin että Meidän Herramme Jeesus Kristus on siellä - kuten uskontunnustuskin sanoo - Isän oikealla puolella

ja on joskus hamassa tulevaisuudessa tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita ja silleen...

että asia on ihan selvä ja mitä sitä sen enempää miettimään.

Jeesus on meidän Herramme, mutta olkoon!

ei häiriste minua ja lopetankin tähän tästä lukemisen.


myöhemmin...

tässä on nyt tapahtunut joku väärinkäsitys.

eihän minun täällä pitänyt olla.

nämä liekit ovat tuskallisia ja sanovat, etteivät ne koskaan sammu ... ikinä, iankaikkisesti

eihän minun isäni minua sen tähden siittänyt eikä äitini tähän maailmaan synnyttänyt, että viettäisin ikuisuuteni erossa Jumalasta

miten minä voin olla kadotettu?

minun asianihan olivat ihan hyvin enkä mitään pahempaa tehnyt ja parhaani mukaan kilvoittelin

joku moka taivaan tilastotiedoissa, katsokaas kerran vielä ... eiköhän se minun nimeni siellä Elämän kirjassa löydy sittenkin!


sanos sinä, saarnaaja, joka minut tänne ohjasit - enkös minä ollut uskossa oikealla tavalla?

ja - muuten, mitä sinäkin täällä teet?

...
sinä EH sieltä railon toiselta puolelta, kerro meille, miksi olemme väärässä paikassa?

ja koetas saada minulle vaikka lasi vettä, on melkoinen jano?

...
vaan ei kuulunut sieltä vastausta.



se vanha papyrus

jota ei tarvinnut lukea, kun "kaikki on kunnossa" ja kuuleehan sitä Raamattua seuroissa ja kirkossa ja joka paikassa.

se vanha papyrus, joka oli kreikankielellä raapustettu

siinä luki näin

ja nämä sanat ovat todet:



῾Εαυτοὺς πειράζετε εἰ ἐστὲ ἐν τῇ πίστει, ἑαυτοὺς δοκιμάζετε. ἢ οὐκ ἐπιγινώσκετε ἑαυτοὺς ὅτι ᾿Ιησοῦς Χριστὸς ἐν ὑμῖν ἐστιν; εἰ μήτι ἀδόκιμοί ἐστε.



no en minä täälläkään pimeässä kreikkaa osaa? kuinka minua voitaisiin tuomita jostain, jota en ymmärrä?

no... sen tähden Mikael Agricola ja monet muut ahkeroivat, että kenenkään suomalaisen ei tarvitsisi olla tietämätön tästä asiasta.

ja kaikkialla on tämä varoitus ja ohje ja neuvo ihmisten luettavissa, ei kukaan voi vedota siihen, ettei se ollut saatavilla



Koetelkaat teitänne, jos te olette uskossa, kokekaat teitänne: eli ettekö te itsiänne tunne, että Jesus Kristus on teissä? ellei niin ole, että te kelvottomat olette.


2 Kor 13:5 Biblia 1776



Näin on suomen kansa tätä lukenut, näin on tämä sana kuulunut esikoisten seuroissa.

vai onko?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti